2015. február 2., hétfő

Sztereotípia - Az élet szép! Bemutatkozó ep 2014.





Műfaj: punkrock/pop punk/stream punk
Album: "Az Élet Szép" ep
Kiadó: szerzői kiadás
Megjelenés: 2014. december 26. 
Hossz: 08:90


Akkor most szegyük elő tavalyi év végi utolsó megjelent punk rock kis lemezt, amit a Győri illetőségű Szteretópia zenekar adott ki 2014 decemberében. Már írtam a zenekarról, még azelőtt mielőtt csak egy ízelítőt kaptunk a három számos bemutatkozó demóról és már akkor is kíváncsi voltam, hogy mi lesz a lemezből, mert eléggé változatos véleményt alkottam a zenekarról. Nincsen semmi extra, meg van a kontstukció, alakult egy olyan zenekar, akik szorgos követői lettek a 90-es évek punk rock és skate punk kedvelőinek, ami egyszerűségében jók és élvezhető, amit egyből megtaláltam a zenekarban és a dalokban, hogy "tipikus skate punk" bandákkal ellentétben szövegeiben eléggé komoly hangvételű témákat boncolgatnak a srácok, ami egy nagyon pozitív dolog, mert talán ennek a punk válfajnak a vége talán a túlspilázott komolytalanság lett. Bevallom őszintén a Sztereotípia nekem egy "műfaji zsákutca", kevés ilyen zenekart tudnák jelen állásban felsorolni ezáltal egy picit egyediséget találtam bennük, ami nálam egy abszolút pozitív dolog. Na, de akkor egy pár sor a három dalról, ami alapján felépül a zenekar első kiadványa. Egy dalban nem tudok semmi kivethetőt nagyon "Az Élet szép" első dal egyszerűen a legjobb, engem megfogott az egyszerűsége és teljesen egy alap témáról szól, benne van minden a mondani valóban. Az "egyszerűsége" szót, nem a szó szoros értelmében értem ilyenkor, hanem értem ott, hogy amit kell a stílusának kevésbé túlbonyolított jó oldaláról értem ezt. Az "Ott állsz" és a "Nem érdekel" dalokban viszont még kevésbé érzem az energiát, de lehet a stúdióban kikevert "túl finomra hangolás" okozta, ez nem jelenti azt, hogy egy koncerten nem érzed át azt amit valójában a zenekar próbák alatt hoz. Egy-két dolog viszont nem értettem, hogy a "belehörgés" miért van egy dallamos punk zenében és az easycore féle "pop breakdown-ok". Ezek a dolgok nem veszik el a számok élvezhetős égét, csak egy kérdést tesz fel nekem és talán sok hallgatónak. Amikor szinte elsőként hallottam az első dalt, felcsillant a szemem és megtaláltam benne a legjobbat, azt hogy tetszik, de találni olyan dolgokat amiket javítani lehet és hozzá kell tenni, hogy nem teljesen egy éves bandáról beszélünk és kíváncsian várom a demó után a következő dalokat és azt, hogy egy koncerten is végighallgassam ezeket. Van három Sztereotípia dalunk és várjuk a többit, hallgassuk a továbbiakat és ha megjelenik fizikális formában a lemez támogassuk is Őket! 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése