2012. december 10., hétfő

„Ezt hallgattam ma…”: UNIFORM CHOICE – Use Your Head!



„Ezt hallgattam ma…”: UNIFORM CHOICE – Use Your Head!

„Sziasztok! Minden zene kedvelő egy nap rengeteg zenét meghallgat, ezzel persze mi sem vagyunk másképp, hol a legújabb kiadványokat, új bandáktól, hol a klasszikus régi albumokat, nótákat vesszük elő. „Ezt hallgattam ma…”, sorozatunk keretein belül, külön álló cikkeket olvashattok, olyan számokról amiket éppen kiválasztottunk és egy nap akár többször is berakjuk a lejátszóba. Az mellett, nem csak a számról kaptok információt és érdekességet, hanem magáról a bandáról is és friss híreiről is. Annyit előre elárulhatok, hogy a repertoár széleskörű lesz, hisz nem csak egy műfajba sorolt zenéket hallgatjuk mi sem, de persze megmaradunk bizonyos kereteken belül, ami a 80-as évek punk, hardcore, valamint elcsíphettek még metalcore és egyéb metál műfajokból és hardcore ág széles választékaiból leírásokat, hazai és külföldi bandáktól egyaránt. További jó olvasást kívánok!”

A mai nap előkotortam, illetve megkerestem régen hallgatott zenéimet és az „U” betűhöz érve rátaláltam egyik klasszikus kedvencemre a Uniform Choice, 1995-ös, vagy 1997-es „Straight And Alert” azon belül is a „Use Your Head”, az évet azért nem tudom pontosan, mert mindenféle írásos nyom más információval szolgál, nem találtam hiteles infót sajnos magáról a zenekarról sem, bár amit tudok azt egy pár mondat erejéig megosztom veletek. 


Szóval, a Uniform Choice 1980-as évek elején alakult Kaliforniában olyan ’80-’82 fele, ezzel a punk hardcore stílus egyik „elsői” az LA régióban, a már legendás Suicidal Tendencies  féle érából.  Sajnos eddigi kiadványaik sem világosak, már mint az éveket tekintve az biztos, hogy hanganyagaik között szerepel  két demó anyag 1982 és 1984-ben, valamint „Screaming For Change” (1984?), „Region Of Ice (1988?), „Staring In To The Sun”, „Getting The Poin Across” és a már említett „Strainght And Alert”. A zenekar teljesen,positive gondolkozású, straight edge zenekar, igaz nem vagyok sxe, de mindig is szerettem az ilyen kaliberű bandákat, nagy respect nekik. Hát így nagyjából ennyi a zenekarról, amit tudni lehet rólunk, de igazából be kell szerezni az eddigi kiadványaikat és végig hallgatni őket az old-school hardcore punk kedvelőinek, teljesen kedvenc lehet, vagy akár ha még nem az, akkor az lehet.
Szóval azért egy pár szót a „Use Your Head” dalról. Amint már említettem a „Straight And Alert”, albumon található, kapásból az első számként. A szám teljes hossza, nem egész másfél perc, de ez a másfél perc, ketté szedi az agyadat, annyira jó legalább is számomra. Az albumon bőven van választék, hisz 22 nóta kapott helyet, a kedvenceim annyira tudnám kiemelni, hogy 1-22-ig, zseniális lemez a Uniform Choice-tól, az eddigiek mellett a legjobbra sikerült, de azt hozzá kell tennem, hogy a többi kiadvány is tökéletes. Szerintem, felesleges lenne, több szót írni, hallgassátok végig és döntsétek el magatok, hogy mennyire jó a régi sulis hardcore punk.
Uniform Choice – Use Your Head:

Fan page:


Straight And Alert, albumot letöltöm:




                                                                                                                                        



                                                                                                                              készítette: d.antisocial



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése